mazhabi
دنیای مطالب
 
 

یكی از مهم‌ترین اهداف در آرمان‌های انقلاب اسلامی در «ایران» كه حضرت امام خمینی(ره)، همواره بر آن تأكید می‌فرمود، مسئلة جهانی شدن انقلاب و گسترش اسلام بر اقصا نقاط جهان بود.
البتّه در آن دوران برخی از افراد و عناصری كه امروزه داعیه‌دار اصلاح‌طلبی و تنش‌زدایی شده‌اند، به حمدالله مردم آنان را به عنوان سران فتنه شناسایی كرده‌اند، مسئلة صدور انقلاب و جهانی شدن اسلام را با تشكیل و اعزام گروه‌های خاص به برخی كشورها اشتباه گرفته و دست به اقداماتی زدند كه در همان زمان با مخالفت و برخورد حضرت امام(ره) مواجه شد.
امّا درخشندگی خورشید اسلام و تلالؤ انوار انقلاب عظیم اسلامی ایران طیّ 32 سال گذشته به لطف الهی، مسئلة مهم و آرمانی صدور انقلاب و گسترش اسلام را محقّق كرد تا جایی كه اكنون اسلام به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خطر برابر دنیای مادّی غرب، همة برنامه‌ریزی‌های دشمنان را متوجّه خود ساخته است. به این آمارها كه اخیراً رسانه‌های اروپایی و آمریكایی با وحشت و نگرانی اعلام كرده‌اند، توجّه كنید:
تا سال 1980 م. (ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی) كلّ جمعیّت مسلمان در «انگلیس» 82 هزار نفر بوده است كه اكنون، فقط طیّ 30 سال، با گرایش هر روزة مردم این كشور، جمعیّت مسلمانان این كشور را از مرز 5/2 میلیون نفر گذشته است.
در «فرانسه» كه تا 30 سال گذشته به كمتر از 200 هزار نفر می‌رسید، اكنون 5 تا 6 میلیون نفر مسلمان زندگی می‌كنند. (حدود 30 برابر)
در «آلمان» كه تا ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حدود 100 هزار نفر مسلمان زندگی می‌كرده‌اند، اكنون جمعیّت مسلمانان به بیش از 5/3 میلیون نفر رسیده است.
در «آمریكا» نیز جمعیّت مسلمانان طیّ 30 سال گذشته با رشد خیره كننده به 7 میلیون نفر رسیده است.
اسلام در «روسیه»، كارشناسان این كشور پیش‌بینی كرده‌اند كه تا 14 سال آینده بیش از 40% مردم روسیه، مسلمان خواهند بود.
بر اساس آمار رسمی در «اروپا» تا 14 سال آینده یك سوم جمعیّت «بلژیك» را مسلمانان تشكیل خواهند داد.
مسئولان فرانسوی هشدار داده‌اند كه با روند كنونی رشد اسلام در این كشور تا اواسط قرن، «فرانسه» به یك جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.
پیش‌بینی نظریّه‌پردازان اروپایی آن است كه تا سال 2016 م. (4 سال دیگر) یك دولت اسلامی در اروپا تشكیل خواهد شد... افتخار و سرافرازی این نشانه‌های عظیم و پیروزی انقلاب و اسلام برای ملّتی است كه با نثار جان و بذل مال و محبّت بی‌دریغ خود، با تبعیّت از امام و مقتدایشان به اسلام و تشیّع آبرو بخشیدند و ان‌شاءالله در آیندة نزدیك، شاهد شكستن مكاتب مادّی و لیبرالیستی و حاكمیّت اسلام در كلّ جهان، به دست با كفایت حضرت مهدی(عج) خواهند بود.



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:چین,مسجد, مسجد ها در چین, , :: 23:51 ::  نويسنده : adel

نخستین بنایی كه با شنیدن نام «چین» در ذهن تداعی می‌شود، دیوار بزرگ آن است. اما تصور اینكه این كشور بیش از 50 میلیون مسلمان و 45 هزار مسجد زیبا دارد، كمی دور از ذهن است.


به گزارش خبرگزاری فارس، هشتاد سال پس از هجرت پیامبر اكرم (ص)، ساخت مسجد‌های پاگودا (سبك معماری مخصوص چین و ژاپن) در چین رواج یافت، آنچنان كه امروز قریب به 45 هزار مسجد این كشور میزبان میلیون‌ها مسلمان چینی و توریست‌های مسلمان و غیرمسلمانی است كه به قصد دیدن این مساجد به این كشور سفر می‌كنند.
معماری متفاوت و بسیار زیبای مساجد چین در اولین نگاه، نفس را در سینه انسان حبس می‌كند، با تمام تفاوتی كه این مسجدها با دیگر مسجدهای موجود در دیگر كشورهای جهان دارد، حسی آشنا بر قلب بازدیدكنندگان چنگ می‌زند و ناخودآگاه چشمانشان را از اشك پر می‌كند.
بیشتر مسجدها در چین غربی ساخته شده‌اند كه اكثرا از الگوی معماری سنتی پیروی كرده‌اند؛ مناره‌های بلند، مقرنس‌های نقاشی شده و گنبدهای زیبا. ولی به نظر می‌رسد كه مناره‌‌‌ چیزی ناآشنا با فرهنگ چین شرقی است، در عوض در مساجد این ناحیه، معماری اسلامی و شرقی با هم تلفیق شده و منظره‌ای جدید و در نوع خود جالب به وجود آورده است.
معماران مسلمان چین در ابتدا در ساخت مساجد از ادیانی كه پیش از اسلام وجود داشته‌اند، همچون آیین بودای تبتی تقلید می‌كردند ولی پس از مدتی مساجدشان را منحصراً با الگو گرفتن از معماری اسلامی ساختند.
«قرینه‌سازی» یكی از اركان بسیار مهم معماری چینی است و در مساجد چین نیز از این سبك پیروی شده‌، همچنین منظره‌هایی از گل و گیاه كه به صورت متصل از پایین به بالا كشیده شده‌اند، چشم بینندگان را از پایین به بالاترین نقطه بنای مسجد می‌كشاند و ناخودآگاه حسی از احترام و بزرگی در شخص به وجود می‌آید.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان mazhabi و آدرس loveallah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 93
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 39588
تعداد مطالب : 253
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1