mazhabi
دنیای مطالب
 
 

محدث فیض در خلاصه الاذکار نقل کرده که از حضرت زهرا (س) روایت شده که شبی حضرت رسول (ص) بر من وارد شد در وقتی که رختخواب خود را پهن کرده و مهیای خوابیدن بودم، فرمود: ای فاطمه مخواب مگر آنگاه که این چهار عمل را انجام داده باشی.
اولاً یک ختم قرآن بخوان و بخواب و دیگر یک حج و یک حج عمره بجای آور و بخواب، سوم آنکه همه مؤمنین را از خود راضی گردان و چهارم آن که من و همه انبیاء را شفیعان خود قرار دهی.
پیغمبر اکرم (ص) فرمود: عزیزم! خدای تعالی روی لطفی که به پدر تو و تو دارد این دستور را به قدری سهل و آسان قرار داد که شما و شیعیان عمل نمایید و اجر و مزد بسیاری برای شما خواهد بود هر گاه سوره (قل هو الله  احد) را سه مرتبه بخوانی ثواب یک ختم قرآن خواهی برد و هر گاه تسبیحات اربعه را بگویی صواب حج و عمره برده‌ای و هر گاه طلب مغفرت جهت اموات نمایی همه آنها از تو خشنود می‌گردند و هر گاه بر من و سایر انبیاء صلوات فرستی همه آنها شفیعان تو خواهند بود، به این قسم:
اَللّهُمَّ صَلَّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدْ اَللّهُمَّ صَلَّ عَلی جَمیعِ الأنْبِیاءِ وَ الْمُرْسَلین




دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:صفات مومن, :: 11:53 ::  نويسنده : adel

روزى امیر المؤ منین علیه السلام از کنار عده اى از قریش که نشسته بودند مى گذشت . آنها از لباسهائى سفید و صورتهائى خوش رنگ برخوردار بودند و بسیار مى خندیدند، و هر کسى از کنار آنها مى گذشت با انگشت به او اشاره مى کردند وى را مورد تمسخر قرار مى دادند.
آنگاه به گروهى از اوس و خزرج گذر کرد که آنها نیز نشسته بودند و از بدنى لاغر و ضعیف و رنگى زرد برخوردار بودند و در سخن گفتن خود تواضع مى ورزیدند.
حضرت تعجب کرد و بر پیامبر صلى اللّه علیه و آله وارد شد و عرض کرد: پدر و مادرم فدایت شوند، من امروز به مردمى گذشتم و صفات آنها را ذکر کرد و ادامه داد به عده اى دیگر از اوس و خزرج گذر کردم و آنها را نیز توصیف نمود و گفت : همه آنها افرادى مومن هستند، حال صفات مومن را برایم بیان فرما.
رسول خدا صلى اللّه علیه و آله سر به زیر انداخت و پس از لحظه اى سر بلند کرد و فرمود: مومن بیست صفت دارد و اگر از این صفات بر خوردار نباشد ایمانش کامل نیست . و آن ویژگیها عبارتند از:
حضور در نماز، دادن زکات ، اطعام مسکین ، دست کشیدن بر سر یتیم ، پاکیزگى لباس ، کمر بستن به عبادت خدا و دیگر اینکه وقتى سخن مى گویند راست مى گویند و هنگامى که وعده مى دهند خلاف وعده نمى کنند، و اگر امین شمرده شوند خیانت نمى ورزند. زاهد شب و شیر روز هستند، روزها روزه دار و شبها عبادت مى کنند، همسایه آزار نیستند و همسایه ها از آنها در امانند، متواضعانه راه مى روند و در تشییع جنازه شرکت مى کنند. خداوند ما و شما را از متقین قرار دهد




دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:محبت على و اهلبیت او, :: 11:51 ::  نويسنده : adel

(آقا امام باقر علیه السلام ) فرمود: (رسول خدا صلى الله علیه و آله ) فرمود: از شما كسى كه محبتش به اهل بیت من بیشتر باشد قدمش بر روى پل صراط از لغزش مصون تر است .
و همچنین فرمود:
یا على محبّت تو در دل مؤ من جاى نمى گیرد مگر اینكه خداوند او را از لغزش بر پل صراط نگهدارى خواهد كرد و قدمهاى او را محكم و استوار خواهد نمود و به خاطر محبت تو او را به بهشت خواهد برد.
و همچنین فرمود:
دوستى على بن ابیطالب علیه السلام گناهان شیعیان را مى خورد، همانطورى كه آتش هیزم را از بین مى برد.
و همچنین فرمود:
(حبّ اهل بیت من در هفت موضع ترسناك براى شما مفید است :
1 هنگام مرگ .
2 در گور.
3 موقع برخواستن از قبور.
4 وقت باز شدن كتاب .
5 در رسیدگى حساب .
6 زمان سنجش اعمال .
7 در گذشتن از صراط.)
(حضرت ابى ذر رضى اللّه عنه ) مى گوید: دیدم حضرت رسول صلى الله علیه و آله ) دست مباركشان را بر روى كتف آقا على علیه السلام گذاشت و فرمود:
یا على ! هر كس ما را دوست داشته باشد از عرب است (یعنى از ماست ) و كسى كه ما را دشمن داشته باشد بى دین است .
شیعیان ما اصیل زاده و از خاندان شرف اند و كسى بر ملت ابراهیم علیه السلام نیست ، مگر ما و پیروان ما، و سایر مردم از این راه بدورند.
خداوند و فرشتگان ، بَدیهاى پیروان ما را از بین مى برند، همانطور كه تیشه ساختمان و بنا را خراب مى كند.

 




حضرت رسول (لی الله علیه و آله و سلم) فرمود : به طرف باغهای بهشت پیش روید ، عرض کردند : ای رسولخدا باغهای بهشت چیست ؟ فرمود : گروهی از مردم که پیرامون هم جمع شده و در یاد خدا هستند.  کِتابُ المَواعِظ شیخ صدوق  109  

حضرت محمد (لی الله علیه و آله و سلم) فرمود : بر امت خود از سه چیز بیم دارم ، گمراهی بعد از هدایت ، و فتنه های گمراه کننده ، آلودگی شکم و فرج.  کِتابُ المَواعِظ شیخ صدوق  104

 

حضرت محمد (لی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : شهید شش پاداش نزد خدا دارد : 1-همان گاه که به زمین افتاد ، گناهش آمرزیده شود ، جای خود را در بهشت ببیند ، از عذاب قبر ایمن است ، از وحشت قیامت در امان است ، تاج وقار بر سرش نهند که یک دانه یاقوتش از همه دنیا بهتر است ، هفتادو دو حوری تزویجش کنند و شفاعتش را درباره هفتاد نفر از بستگانش بپذیرند.  نصایح صفحه 246

امام حسن (علیه السلام) : هیچ مردمی با هم مشورت نکنند جز اینکه به درستی رهبری شوند.

امام حسن (علیه السلام) : خویش ( فامیل ) کسی است که دوستیش نزدیک کرده و گرچه نژادش دور باشد ( غریبه باشد ) ، و بیگانه کسی است که از دوستی به دور است و گرچه نژادش نزدیک باشد ( فامیل باشد ) ، ( نگویید از نزدیکان است و بخاطر آنها گناه نکنید ) چیزی از دست به تن نزدیکتر نیست ، و راستی که دست بشکند و معیوب گردد ( سیاه شود و گند گیرد ) ( پس پول می دهید ) که دستتان را ببرند و دور اندازند.

امام حسن (علیه السلام) : به امام (علیه السلام) گفته شد : آیا شما در بزرگی و عزت قرار دارید ؟ در پاسخ فرمود : بله من در عزت هستم ، خداوند میفرماید : ( سوره منافقون آیه 8 ) عزت از آن خدا است و از آن رسولش و از آن مومنان.

امام رضا (علیه السلام) : ابوصلت هروی گوید شنیدم که امام (علیه السلام) میفرمود : (( خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده می سازد )) پرسیدم امر شما چگونه زنده میشود ؟ فرمود علوم و احادیث و معارف ما را فرا گرفته و به دیگران بیاموزد زیرا مردم اگر با زیبایی های سخنان ما آشنا گردند از ما پیروی خواهند کرد. بحارالانوار جلد 2 صفحه 30

امام رضا (علیه السلام) : هرگاه مردم گناهان تازه ای را که سابقه نداشته و مرتکب آن نمی شده اند انجام دهند خداوند هم بلاهای نو به نو و جدیدی را که سابقه نداشته برای ایشان ایجاد میکند.   اصول کافی جلد 3 صفحه 250

حضرت رضا (علیه السلام) : علم گنجینه‌های كمال است و كلید‌های آن گنجینه‌ها پرسش ‌كردن است. الحدیث جلد 2  صفحه 12

 



یک شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:دعا برای ظهور صاحب الأمر, :: 6:59 ::  نويسنده : adel

بقیه الله خیر است برای شما اگر مؤمن باشید (هود آیه 86)

امام حسن عسگری علیه السلام می فرمایند:

در غیبت فرزندم مهدی (ع) فقط کسانی از هلاکت نجات پیدا می کنند
 که برامامت اوثابت قدم مانده وخداوند توفیق دعا برفرج به آنان عطا نماید(کمال الدین 384/1)

 

امام صادق علی السلام می فرماید:
وقتی عذاب و سختی بر بنی اسراییل طولانی شد چهل روز به در گاه خدا گریه و ناله کردند،خداوند متعال به موسی (ع)و هارون(ع)وحی فرمود که آنان را از دست فرعون نجات دهند و این در حالی بود که از چهارصدسال غیبت موسی(ع)صدو هفتاد سال باقی مانده بود و خداوند به  واسطه دعای بنی اسراییل از آن صدو هفتاد سال صرف نظر کرد.آنگاه امام صاق(ع)می فرمایند اگر شما شیعیان چنین تضرع و زاری کنیدو فرج ما را بخواهید،خداوند فرج ما را می رساند ولی اگر دست روی دست بگذارید(بی تفاوت بمانید)وقتی کار به نهایت رسید فرج فرا می رسد(بحار الانوار 52/52)

 

خداوند احوال هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه خودش بخواهد(رعد آیه11)
و با توجه به پیام امام زمان (ع) که می فرماید:
واکثروالدعا بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم    (احتجاج469/2)
برای فرج بسیار دعا کنید که فرج شما در آن است.



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان mazhabi و آدرس loveallah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 320
بازدید کل : 39817
تعداد مطالب : 253
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1